رسانه جو
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • لایف استایل
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رسانه جو
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • لایف استایل
  • ورزشی
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
رسانه جو
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

در بسیاری از مقاصد گردشگری، خوراک‌های در مجموعه نان و شیرینی از شاخص‌های راهبردی است که در تولید ثروت و اشتغال در مقاصد گردشگری یاری می‌رساند

رسانه جو توسط رسانه جو
جولای 14, 2022
در اجتماعی
0
در بسیاری از مقاصد گردشگری، خوراک‌های در مجموعه نان و شیرینی از شاخص‌های راهبردی است که در تولید ثروت و اشتغال در مقاصد گردشگری یاری می‌رساند
402
اشتراک گذاری‌ها
2.4k
بازدید
اشتراک در فیس بوکاشتراک در توییتر

برند سازی نان و شیرینی ایرانی با تشکیل فدراسیون‌ گردشگری خوراک

به گزارش پایگاه خبری رسانه جو : زهرا لاریجانی مسئول فدراسیون گردشگری خوراک وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در اولین نشست میز تخصصی نان و شیرینی گفت:

«محصول گردشگری خوراک در ساختار فدراسیون وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با درایت مدیران خوش‌فکر، در ساختار علمی و چارچوب منسجم شکل گرفته است که خود شامل 4 میز تخصصی به نام‌های گردشگری خوراک ملل، گردشگری خوراک ایرانی، گردشگری نان و شیرینی و نیز گرم نوش‌ها سردنوش‌ها است. این در حالیست که تا کنون 19 فدراسیون از جمله ورزشی، ادبی، هنری ، طبیعت و ورزشی نیز با 49 میز تخصصی مربوطه شکل گرفته است.»

وی با بیان اینکه بی‌شک با هم‌اندیشی اساتید و فعالین بخش خصوصی می‌توانیم به رونق گردشگری خوراک، برندسازی و خلق ثروت در میهن عزیزمان یاری برسانیم، تاکید کرد: «گردشگری خوراک بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی محلی و متشکل از تاریخ، فرهنگ و اقتصاد جامعه یک سرزمین است. از این رو همانطور که می دانیم نان‌ها در وعده غذایی صبحانه و در کنار سایر خوراک‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند و در هر مقصد چه با سبک طبخ صنعتی و انبوه و چه سنتی و محلی و یا خانگی بخش اصلی از تجربه گردشگری غذا را شامل می‌شوند.»

لاریجانی ادامه داد: «کشور آلمان در دنیا بیشترین تنوع را در تولید نان از جهان دارد که در برخی منابع به آمار 300 تا 500 نوع نان اولیه و بیش از هزار نوع نان و خمیر کوچک در 72 هزار واحد نانوایی که 95 درصد نان کشور را تامین می‌کند اشاره شده است. این در حالیست که بعد از آلمان کشورهای فرانسه و ایتالیا در صدر رتبه‌بندی تنوع و تولید نان در دنیا قرار دارند. کشور ما نیز چهارمین مصرف‌کننده بزرگ نان در جهان است که با ثبت 173 میراث ملی و تنوع بیش از 150 نوع نان در این زمینه صاحب سبک و مقام است.»

مسئول فدراسیون گردشگری خوراک همچنین در تشریح ظرفیت‌های بخش دوم میز تخصصی با عنوان شیرینی‌ها یادآور شد: «در کشور عزیزمان تعداد 123 اثر ثبتی در خانواده شیرینی‌ها داریم و در این میان شیرینی قرابیه جهانی‌ترین شیرینی دنیا محسوب که در تبریز طبخ می شود و از آثار ملی ما نیز به شمار می آید. نان برنجی را نیز می‌توان مثال زد که سابقه پخت آن به دوران قاجار و با قدمت 200 ساله بازمی گردد.»

لاریجانی در جمع‌بندی گفته‌های خود افزود: «در بسیاری از مقاصد گردشگری، خوراک‌های اینچنینی در مجموعه نان و شیرینی از شاخص‌های راهبردی است که در تولید ثروت و اشتغال در مقاصد گردشگری یاری می‌رساند و خود حامل فرهنگ و میراث ناملموس است.»

برچسب ها: زهرا لاریجانیفدراسیون‌ گردشگری خوراک
نوشته قبلی

زعفرانکاران، فروشندگان و صادرکنندگان واقعی زعفران با اتحاد و همدلی دولت و مجلس ، تعیین کننده قیمت جهانی زعفران باشند

نوشته‌ی بعدی

مشاوره درست در قالب سازمان مردم نهاد موجبات رونق گردشگری ایران و گردشگری خوراک میشود

نوشته‌ی بعدی
مشاوره درست در قالب سازمان مردم نهاد موجبات رونق گردشگری ایران  و گردشگری  خوراک میشود

مشاوره درست در قالب سازمان مردم نهاد موجبات رونق گردشگری ایران و گردشگری خوراک میشود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دل نوشته ای درباره زیبایی طبیعت
فرهنگی و هنری

دل نوشته ای درباره زیبایی طبیعت

توسط hadigorji
ژوئن 4, 2025
0

نوشته استاد ابراهیم صنوبرپدر صلح ایران و مدیرعامل موسسه بین المللی سفیران صلح دل نوشته آسمان آبی با ابرهای پَرمانندش،...

ادامه مطلبDetails
بررسی روان شناختی انگیزه های موفقیت

دل نوشته ای درباره دوستان نامرد و دوستی های بی اساس که در آن در رفاقت خیانت می شود

ژوئن 3, 2025
بررسی روان شناختی انگیزه های موفقیت

بررسی روان شناختی انگیزه های موفقیت

ژوئن 3, 2025
تاثیر تغییرات اقلیمی بر تنوع زیستی

تاثیر تغییرات اقلیمی بر تنوع زیستی

می 30, 2025
“اسپرچوب؛ پیشگام دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری در ایران”

“اسپرچوب؛ پیشگام دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری در ایران”

می 27, 2025
  • درباره ما
  • تماس با ما
دنبال کنید:

تمامی حقوق برای پایگاه خبری رسانه جو محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • خانه
  • اجتماعی
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • بهداشت و سلامت
  • فرهنگی و هنری
  • فناوری
  • گردشگری
  • لایف استایل
  • ورزشی

تمامی حقوق برای پایگاه خبری رسانه جو محفوظ می باشد.